Simply to go lähti lentoon – pandemia-ajan innovaatiosta tuli pysyvä osa bisnestä.

Sodexo lanseerasi oman tuoreruokasarjansa reilu vuosi sitten. Nyt Simply to go -tuotteiden maailmanvalloitus jatkuu maukkaiden uutuuksien ja koko ajan kasvavan myyntiverkoston myötä.

Sodexon Simply to go -tuoreruuat tulivat ensimmäisten markettien hyllyille alkuvuodesta 2021. Uuden aluevaltauksen taustalla oli tarve kehittää uudenlaista liiketoimintaa pandemian kurittamalla ravintola-alalla. Samalla Sodexolla haluttiin työllistää omia työntekijöitä sekä palvella etätöihin siirtyneitä asiakkaita.

Simply to go -tuotteet on valmistettu pääosin kotimaisista raaka-aineista, ja ne ovat aidosti kokkien käsin tekemää ruokaa. Ateriasarjan kehittämisen yhtenä lähtökohtana oli kokonaisvaltainen vastuullisuus, joten myös ateriapakkaukset ovat kierrätettäviä.

Uusia makuja kauppojen hyllyillä

Nyt Simply to go -tuotteista on tullut pysyvä osa Sodexon liiketoimintaa, ja kasvavaa tuotantoa varten on saatu uudet tilat ja uusi pakkauskone. Huhtikuussa kauppojen hyllyille on saapunut myös kolme täysin uutta ateriavaihtoehtoa: aiempien suosikkien rinnalle uusina vaihtoehtoina ovat ilmestyneet Goat Cheese Bowl, Vegan Chickpea Korma sekä Korean Pork.

Kartoitamme koko ajan kuluttajien mieltymyksiä, kuuntelemme palautetta ja muokkaamme Simply to go -valikoimaamme niiden pohjalta. Tänä keväänä kestosuosikki Butter Chicken jatkaa valikoimassa, ja aiemmin tuotannossa ollut Haukiwallenberg tekee paluun nimenomaan yleisön pyynnöstä, kertoo markkinointipäällikkö Pirita Pohjanne.

Simply to go -tuotteiden myyntiverkosto laajenee koko ajan, ja tähtäimessä on valtakunnallinen levitys. Ajantasainen lista tuotteiden myyntipaikoista löytyy osoitteesta https://www.sodexo.fi/ravintolat/simply-go

Tunnustettu innovaatio

Simply to go on malliesimerkki siitä, kuinka pandemian aikana syntynyt innovaatio nivoutuu luonnolliseksi osaksi liiketoimintaa. Osoituksena tuotteen innovatiivisuudesta Simply to go pääsi PRO-kilpailun huhtikuussa käytävään finaaliin. Innovaatiokategoriassa ehdolla oleva ateriasarja kilpailee ravintola-alan arvostetuimmasta tittelistä kahden muun ehdokkaan kanssa. Voittajat julkistetaan PRO-gaalaillallisella, joka järjestetään 21. huhtikuuta Helsingin Messukeskuksessa.

Simply to go -tuotteiden menestys kertoo siitä, kuinka olemme osanneet kokeilla jotain aivan uutta, mutta kuitenkin jo olemassa olevaa osaamistamme hyödyntäen. Kaikki alkoi pienestä kokeilusta, mutta Simply to go on osaltaan näyttänyt suuntaa koko ravintola-alan muutokselle, Pohjanne sanoo.

Lue lisää Simply to go -tuotteista: https://www.sodexo.fi/ajankohtaista/kohta-nama-herkut-sinunkin-lahikaupastasi

Back to the list
Yhteystiedot > Avaa jakaminen ja muut toiminnot